Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Η μεγάλη εικόνα του πλανήτη την εποχή της παγκοσμιοποίησης (2)

WorldPress
Συνεχίζουμε με την 2η ενότητα για την εικόνα του πλανήτη την εποχή της παγκοσμιοποίησης. Όπως σας έχουμε πει είναι γραμμένη από τον Αλέξανδρο Παππά και μας εκφράζει απόλυτα. Πιστεύουμε πως κάτι παρόμοιο λείπει από την αρθρογραφία και σας συνιστούμε ανεπιφύλακτα να τις μελετήσετε στον ελεύθερο σας χρόνο.

Δείτε τι λέει ο ίδιος:
"Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω, με πολύ απλά λόγια (για να μην γίνομαι βαρετός), την μεγάλη εικόνα που επικράτησε στον πλανήτη, από το 2000.

Από τότε άρχισε και η παγκοσμιοποίηση!!!
Θα γίνει σε ενότητες και για να είμαι σαφής, θα προσπαθώ κάθε μέρα να γράφω κάτι.
Αυτά που θα διαβάσετε, είναι 'προσωπικές' μου απόψεις και δεν έχουν καμία σχέση με την ιδιότητα μου (πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος στην Πήγασος Χρηματιστηριακή)."

Ενότητα 2
Πριν από το 2000, έχουν ήδη αρχίσει οι μεγάλες (κρυφές συμφωνίες).
Η Αμερική λέει στην Κίνα:
"για να κρατάς το communist party στην εξουσία, πρέπει να δώσεις σε 100δες εκατομμύρια αγρότες χρήματα, σπίτι, αυτοκίνητο και κάθε χρόνο, τουλάχιστον 10-12 εκατομμύρια αγρότες πρέπει να βρίσκουν δουλειά στις βιομηχανικές πόλεις. Πρέπει να γίνουν φάμπρικες και υποδομές.
Εγώ στην Αμερική,δεν έχω πλέον μεταποίηση, αλλά έχω hightech, financials και το κυριότερο, έχω νόμισμα κοινής αποδοχής (reserve currency) και μπορώ να τυπώνω όσα δολάρια θέλω χωρίς να δίνω λογαριασμό σε κανέναν.
Τυπώνοντας λοιπόν δολάρια και προμηθεύοντας πλαστικό χρήμα σε 300 εκατ. αμερικανάκια, σου έχω μια μεγάλη πελατεία για τα προϊόντα σου.
Θα φέρω 25 μεγάλες εταιρίες, θα επενδύσουν πάνω από 150 δις, θα βγεις πολύ κερδισμένος, διότι θα σου μεταφέρω την τεχνογνωσία μου, άρα θα αποκτήσεις το "know how".
Με λίγα λόγια λοιπόν, εγώ θα παράγω "χρήμα" και εσύ "προϊόντα". Τα προϊόντα θα μου το πουλάς και θα πληρώνεσαι με δολάρια.
Υπολογίζω περίπου 25 δις κάθε μήνα!
Η συμφωνία μας είναι:
Στο τέλος κάθε μήνα θα αγοράζεις από εμάς 25 δις κρατικά ομόλογα, τα οποία θα τα κρατάς "μέχρι την λήξη τους".
Με λίγα λόγια θα χρηματοδοτείς τις "δημοσιονομικές" μας ανάγκες!!!!
Κάπως έτσι έχω φανταστεί την στιχομυθία.
Στην συνέχεια συνέβη ένα απρόσμενο γεγονός,
Τον Σεπτέμβριο 2001, σα να μην έφταναν όλα τα προβλήματα, πέφτουν 2 αεροπλάνα πάνω στους δίδυμους πύργους.
Αυτό ήταν και η αιτία της εκστρατείας στο Αφγανιστάν και Ιράκ.
Η προσοχή όλου του κόσμου στρέφεται προς τα εκεί, μακριά από τα προβλήματα των αγορών.
Η αμυντική βιομηχανία ανάβει τις μηχανές της.
Μετά από 2 χρόνια, αρχίζει το τοπίο να αλλάζει.
  1. Η Κίνα δουλεύει και εξάγει τα προϊόντα με ξέφρενους ρυθμούς
  2. Στα λιμάνια της Αμερικής υπάρχει τεράστια κίνηση λόγω των παραγγελιών.
  3. Τα ναύλα που εισπράττουν οι ναυτιλιακές εταιρίες έχουν πάει στα ύψη, 8-10 φορές επάνω.
  4. Η Κίνα και η Ιαπωνία έχουν τεράστια ζήτηση για πετρέλαιο και τα tankers κάνουν χρυσές δουλειές.
  5. Οι τιμές των πρώτων υλών, έχουν πάρει την ανιούσα και χώρες που τις εξάγουν (αναδυόμενες οικονομίες), κερδίζουν πολλά χρήματα και προβαίνουν σε επενδύσεις, για αύξηση παραγωγής.
  6. Το επενδυτικό κλίμα αρχίζει να στρώνει και οι CEOs των μεγάλων εταιριών δανείζονται χρήματα από την αγορά, για επενδύσεις.
Η Αμερική πλέον δεν έχει "μεταποίηση", δεν βλέπουμε όπως τα παλιά χρονιά, made in USA. Τα εργοστάσια έχουν πλέον μετατραπεί σε αποθήκες, όπου στοιβάζονται κινεζικά προϊόντα.
Οι τραπεζίτες περνούν ένδοξες εποχές, διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για δανεισμό και αγοραπωλησίες μετοχών και ομολόγων.
Οι καταναλωτές αποκτούν αισιοδοξία και αρχίζουν να σκέφτονται αγορά κατοικίας, διότι οι τράπεζες δίνουν πολύ εύκολα στεγαστικά δάνεια.

Σημ. Όλες οι ενότητες εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου