Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021

Πώς τα NFTs αλλάζουν τη μουσική βιομηχανία

 

Οι ιδιότητες των NFTs θα ανατρέψουν τη δομή ολόκληρων κλάδων, όπως της μουσικής βιομηχανίας. Σήμερα το 80% των εσόδων της κατευθύνεται στους ενδιάμεσους, όχι τους δημιουργούς. Παλαιότερα πήγαινε στις δισκογραφικές εταιρίες. Σήμερα πηγαίνει στο Sportify και την Apple Music, οι οποίες προσφέρουν πρόσβαση σε μια τεράστια συλλογή ηχογραφημένης μουσικής με σχετικά χαμηλές χρεώσεις. Η πρόσβαση έχει αντικαταστήσει την ιδιοκτησία.

Ακούγεται υπερβολικό το κόστος, ίσως και να είναι, αλλά δεν θα μπορούσε ποτέ να μεταφερθεί η μουσική στο ευρύ κοινό χωρίς μεσάζοντες. Τώρα όμως καταφτάνει η μεγάλη ανατροπή. Με τα NFTs τα εμπόδια μεταξύ καλλιτέχνη και τελικού παραλήπτη καταρρέουν. Οι δημιουργοί μπορούν να βάλουν τα τραγούδια τους στο blockchain και να τα στείλουν κατευθείαν σε όποιον ενδιαφέρεται για την μουσική τους. Και μάλιστα με το πλεονέκτημα πως, παρότι θα είναι σε ψηφιακή μορφή, δεν θα μπορούν να αντιγραφούν όπως τώρα. Το Internet αποδείχτηκε το μεγαλύτερο φωτοτυπικό που έχει ανακαλύψει ο άνθρωπος. Το blockchain προτίθεται να το αλλάξει αυτό.

Η βασική παράμετρος για την οικονομική επιτυχία γίνεται η κοινότητα. Όταν έχεις εκατομμύρια θαυμαστές, μπορείς να πουλήσεις πιο σπάνια κομμάτια, σε ορισμένους που είναι πιο πρόθυμοι από άλλους (πιο φανατικοί, πιο εύποροι, πιο επενδυτές). Τι μπορεί να θεωρείται σπάνιο; Όχι αναγκαστικά κάποιο τραγούδι, αλλά κάποια ηχογράφηση ενός άλμπουμ ή ενός τραγουδιού που δεν θα έχει κανείς άλλος. Ναι, το ίδιο τραγούδι θα ακούει και ένας απλός ακροατής, όπως το ίδιο περιεχόμενο διαβάζει όποιος έχει το βιβλίο του Καζαντζάκη.

Αν θελήσει ο αγοραστής να πουλήσει τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα, ο καλλιτέχνης θα λαμβάνει ένα ποσοστό, π.χ. 20% ως μερίδιο από τα χρήματα που δαπανήθηκαν. Και αν ξαναπουληθεί, άλλα 20% ή οποιαδήποτε παραλλαγή ανταμοιβής επιθυμεί. Τα NFTs αλλάζουν εντελώς τους όρους διεξαγωγής του παιχνιδιού. Δίνουν ένα κίνητρο να γίνει καλύτερος ο καλλιτέχνης, αφού κερδίζει και από την μεταπώληση. Αν ο παραγωγός περιεχομένου αυξήσει την ζήτηση για τις δημιουργίες του, αποκτάει αξία κάποιο σπάνιο κομμάτι. Όταν επιθυμούν να το αγοράσουν περισσότεροι, όλο και κάποιος θα φανεί πρόθυμος να προσφέρει περισσότερα. Επίσης θα μπορεί να ανταμείβει τους θαυμαστές του που θα παρακολουθήσουν κάποια συναυλία του, ενσωματώνοντας σε κάθε εισιτήριο έναν μοναδικό κωδικό QR που όταν σαρωθεί θα τους παρέχει από ένα αναμνηστικό και συλλεκτικό NFT.

Η δυνατότητα μικροπληρωμών που υπόσχονται οι νέες εφαρμογές στα κρυπτονομίσματα, όπως το Lighting Network (δηλαδή θα πληρώνεις άμεσα, αυτοματοποιημένα, χωρίς κόστος, ακόμα και 0,001 σεντς), αλλάζει το τοπίο. Μπορεί ο καλλιτέχνης να πληρώνεται ανάλογα τον χρόνο που ακούγεται το τραγούδι του. Ή να μπορείς να του δίνεις ένα σεντς από το κινητό σου, αντί για χειροκρότημα.

Πολύ πιθανό κάτι ανάλογο να συμβεί και σε άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα στα βιβλία. Ο αγοραστής του βιβλίου θα μπορεί να τα αποκτήσει πολύ φτηνά, ίσως και δωρεάν, αλλά να πληρώσει ανάλογα με τις σελίδες που θα διαβάσει. Συνεπώς ο συγγραφέας να έχει το οικονομικό κίνητρο να το κάνει ενδιαφέρον.

Πηγή: euro2day

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου