"Αυτό που είχε μεγάλη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια ήταν το παλλάδιο.
Η αιτία της ανόδου της τιμής του ήταν οι εξελίξεις στη βιομηχανία αυτοκινήτων, στην οποία το παλλάδιο χρησιμοποιείται στους καταλύτες των κινητήρων εσωτερικής καύσης – όπου το σκάνδαλο με τους ρύπους ειδικά στη Γερμανία , όσον αφορά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, είχε ως αποτέλεσμα να αγοράζονται ξανά βενζινοκίνητα, οπότε αυξήθηκε η ζήτηση του παλλαδίου.
Όσο ανοδική ήταν όμως η τιμή του παλλαδίου, τόσο καθοδική της πλατίνας, η οποία θεωρείται πολύτιμο μέταλλο όπως ο χρυσός και ήταν ανέκαθεν ακριβότερη – ενώ για πολλά χρόνια χρησιμοποιούταν στους καταλύτες των αυτοκινήτων, έως ότου η βιομηχανία ανακάλυψε το φθηνότερο παλλάδιο. Η σχέση της πλατίνας με το παλλάδιο ήταν 1 προς 5 το 2009 – δηλαδή, εάν η πλατίνα κόστιζε 1.000 $, τότε το παλλάδιο μόλις 200 $. Έκτοτε η σχέση αυτή μειωνόταν συνεχώς (γράφημα), με αποτέλεσμα σήμερα το παλλάδιο να κοστίζει 1.064 $ η ουγγιά και η πλατίνα μόλις 926 $ .
Η πλατίνα όμως θεωρείται από τους ειδικούς ως καλύτερο μέταλλο από το παλλάδιο, όσον αφορά τους καταλύτες, επειδή είναι πιο αποτελεσματική – οπότε λογικά είναι θέμα χρόνου να αντιληφθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πως το πιο αποτελεσματικό υλικό είναι φθηνότερο, αφού απαιτούνται μικρότερες ποσότητες. Όταν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε η τιμή της πλατίνας θα παρουσιάσει έντονη άνοδο – χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει πως προτείνουμε την αγορά της, αφού κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει το μέλλον στα χρηματιστήρια". (απόσπασμα από το analyst.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου