Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Παλλάδιο και πλατίνα

"Αυτό που είχε μεγάλη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια ήταν το παλλάδιο. 
Η αιτία της ανόδου της τιμής του ήταν οι εξελίξεις στη βιομηχανία αυτοκινήτων, στην οποία το παλλάδιο χρησιμοποιείται στους καταλύτες των κινητήρων εσωτερικής καύσης – όπου το σκάνδαλο με τους ρύπους ειδικά στη Γερμανία , όσον αφορά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, είχε ως αποτέλεσμα να αγοράζονται ξανά βενζινοκίνητα, οπότε αυξήθηκε η ζήτηση του παλλαδίου.
Όσο ανοδική ήταν όμως η τιμή του παλλαδίου, τόσο καθοδική της πλατίνας, η οποία θεωρείται πολύτιμο μέταλλο όπως ο χρυσός και ήταν ανέκαθεν ακριβότερη  – ενώ για πολλά χρόνια χρησιμοποιούταν στους καταλύτες των αυτοκινήτων, έως ότου η βιομηχανία ανακάλυψε το φθηνότερο παλλάδιο. Η σχέση της πλατίνας με το παλλάδιο ήταν 1 προς 5 το 2009 – δηλαδή, εάν η πλατίνα κόστιζε 1.000 $, τότε το παλλάδιο μόλις 200 $. Έκτοτε η σχέση αυτή μειωνόταν συνεχώς (γράφημα), με αποτέλεσμα σήμερα το παλλάδιο να κοστίζει 1.064 $ η ουγγιά και η πλατίνα μόλις 926 $ .
Η πλατίνα όμως θεωρείται από τους ειδικούς ως καλύτερο μέταλλο από το παλλάδιο, όσον αφορά τους καταλύτες, επειδή είναι πιο αποτελεσματική – οπότε λογικά είναι θέμα χρόνου να αντιληφθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πως το πιο αποτελεσματικό υλικό είναι φθηνότερο, αφού απαιτούνται μικρότερες ποσότητες. Όταν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε η τιμή της πλατίνας θα παρουσιάσει έντονη άνοδο – χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει πως προτείνουμε την αγορά της, αφού κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει το μέλλον στα χρηματιστήρια". (απόσπασμα από το analyst.gr)

Στο διάγραμμα του λόγου πλατίνα προς παλλάδιο που περιλαμβάνει τα
τελευταία 5 έτη φαίνεται η καλλίτερη πορεία του παλλαδίου, με ενδείξεις  όμως αντιστροφής της τάσης το τελευταίο διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου